Logo Doen In Heumen

Beheren van je vrijwilligersaccount

Nu je een eigen account hebt kun je inloggen en je eigen account beheren.

knoppen vrijwilligersaccount

Met de tegel Vacatures ga je naar de vacaturebank op de website

Met de tegel Evenementen ga je naar een overzicht van evenementen op de website.

Met de knop Eén-op-één  hulp ga je naar de één-op-één hulpvragen op de website

Met de knop Workshops ga je naar de op de website aangeboden workshops

Verschilmaker

Nieuw is dat je je kunt aanmelden in de Vrijwilligerspool (verschilmaker). Door aan te geven wat jij in huis hebt en wat je wilt aanbieden, kunnen organisaties jou waarschuwen als ze een voor jou geschikte vacature hebben uitstaan. Zo kunnen jullie elkaar makkelijker vinden.

1 op 1 hulpvraag

Heb je een persoonlijke hulpvraag, dan kun je deze zelf plaatsen. De hulpvraag wordt zichtbaar voor elke gebruiker van de website, die dan daarop kan reageren. Let op: er is geen organisatie die bij deze hulpvraag bemiddelt. Je bent zelf verantwoordelijk, dus wees voorzichtig met het delen van privacygevoelige informatie! Spreek bij voorkeur in een openbare ruimte af bij de eerste kennismaking of vraag een bekende om je bij te staan.

Je plaatst je hulpvraag door op de knop + Hulpvraag plaatsen te klikken:

hulpvraag plaatsen
hulpvraag tabblad Wat

Je krijgt  een scherm te zien met verschillende tabbladen. Vul alles zoveel mogelijk in. Je gaat van het ene tabblad naar het volgende door onderaan op Volgende te klikken. 

Op het eerste tabblad vul je in het eerst vak in wat je zoekt, bijvoorbeeld 'Hulp bij boodschappen'. Dit wordt de titel van je hulpvacature.

In het veld daaronder geef je een korte beschrijving, bijvoorbeeld: 'Ik zoek iemand om samen met mij boodschappen te doen'.

Daaronder kun je een uitgebreidere tekst invullen en zo je hulpvraag toelichten, bijvoorbeeld: 'Door ziekte kan ik tijdelijk geen autorijden en niet zwaar tillen. Ik ben op zoek naar iemand die mij wekelijks met de auto naar de winkel kan vervoeren en mij wil helpen om mijn boodschappen te dragen, etc.....'

Het invullen van deze eerste drie vakken is vereist.

Ten slotte kun je ervoor kiezen om een activiteit en/of een categorie te selecteren, waarmee de vacature gefilterd kan worden. Dit is echter niet verplicht.

hulpvraag tabblad Wat 2

Ben je klaar dan klik je op Volgende om naar het volgende tabblad te gaan.

In het tabblad Waar kun je de locatie invoeren. Dit is een verplicht veld. Wanneer je je locatie invoert, wordt je adres niet in de vacature opgenomen. Het wordt alleen gebruikt om je postcode te bepalen. Dit is nodig, zodat degene die wil reageren weet op welke afstand de locatie zich bevindt. Het volstaat om alleen je postcode in te vullen.

Ga nu verder naar tabblad Wanneer. Het is verplicht een keuze te maken uit de drie opties bij de vraag 'Hoe vaak is het'. Verder kun je dit vrijblijvend aanvullen. 

Op het tabblad Wie kun je vrijblijvend je doelgroep of vereisten invullen. 

Op tabblad Afbeelding kun je een afbeelding plaatsen. Het is afteraden een foto van jezelf te plaatsen wanneer je een 1-op-1 hulpvraag plaatst. Wel kun je voor een plaatje kiezen, iets onpersoonlijks zoals bijvoorbeeld een winkelmandje bij een vraag om boodschappenhulp. Een afbeelding plaatsen is niet verplicht.

tabblad publiceren 1

Het laatste tabblad is het tabblad Publiceren.

Bij de bovenste vraag kun je ervoor kiezen om je vacature alleen in Doeninheumen zichtbaar te maken of ook op de websites van de andere gemeentes uit het samenwerkingsverband.

Daarna bepaal je de einddatum van de publicatie van je vacature. Je kunt je vacature voor maximaal een jaar publiceren. Dit is standaard ingesteld. Wil je je vacature  een kortere tijd tonen (wat meestal het geval is voor een 1-op1 hulpvraag), dan kun je in de getoonde kalender de einddatum selecteren.

tabblad publiceren 2

Tenslotte klik je op Publiceren om je oproep op de website te plaatsen.

Ben je nog niet helemaal tevreden of twijfel je nog? Klik dan op Opslaan als concept. Je kunt nu in een later stadium je vacature aanpassen en alsnog plaatsen door op Publiceren te klikken.

berichten

Met de tegel Berichten kom je in het berichtenvenster en kun je berichten bekijken en beantwoorden.

Door op de linker profielfoto's te klikken kun je een van je contacten selecteren. Je krijgt dan de berichtengeschiedenis te zien met deze contactpersoon. 

Van degenen die geen profielfoto geplaatst hebben, zie je een icoontje met hun initialen.

berichtenvenster Doeninheumen

Met het tekstvak onder in het berichtenvenster kun je een bericht sturen naar de contactpersoon die je geselecteerd hebt.

tegel mijn account

Met de tegel Mijn account ga je naar een venster waar je je persoonlijke gegevens kunt invoeren en aanpassen. Kies voor Algemeen een venster waarin je je naam kunt aanpassen en je foto kunt toevoegen.

profiel algemeen en instellingen
profiel bewerken

Je foto kun je plaatsen of vervangen door op + te klikken en naar het bestand te gaan dat je wilt toevoegen.

De functie Instellingen werkt nog niet, doordat de website nog in ontwikkeling is. 

Over enige tijd kun je beschikken over allerlei mogelijkheden om handiger gebruik te maken van je persoonlijke account.

Cookie toestemming 🍪

Deze website maakt gebruik van cookies die noodzakelijk zijn om deze site zo goed mogelijk te laten functioneren. Hieronder kan je aangeven welke andere soorten cookies je wilt accepteren.

Cookies die ervoor zorgen dat deze website naar behoren functioneert (altijd ingeschakeld).

Cookies waarmee wij het gebruik van de website kunnen meten. Gegevens die met deze cookies worden verzameld, worden gecombineerd en geaggregeerd ten behoeve van statistische analyse.

Cookies die geplaatst worden door het inladen van filmpjes van Youtube en andere externe websites.